Które orzechy są najzdrowsze

Bakalie, czyli suszone owoce i orzechy zawierają w sobie wiele cennych składników dla każdego z nas. Z tego też powodu powinniśmy je włączać możliwie często do naszej diety. Oczywiście niektóre z nich posiadają bardzo dużo kalorii i nie będą odpowiednie dla osób będących na diecie. Ci powinni przede wszystkim dodać do swojego jadłospisu suszone śliwki i figi oraz rodzynki.

Bogate są one w dużą dawkę potasu, naturalne cukry oraz witaminę E. Jeśli chodzi o bardziej kaloryczne bakalie to są nimi z pewnością orzechy. Oprócz tego, że są niezwykle apetyczne zawierają sporo magnezu oraz żelaza. Są to niestety składniki mineralne, których często brakuje w naszym codziennym odżywianiu.

Z tego też powodu powinniśmy dbać o ich regularne dostarczanie naszemu organizmowi. Orzechy poprawiają także pamięć oraz wspomagają proces nauki. Być może dlatego tak często goszczą na stołach uczniów i studentów.

Jakie orzechy będą dla nas najlepsze?

Nie da się ukryć, że wszystkie orzechy są zdrowe i bogate w wartościowe składniki.

Jednakże można oczywiście wydzielić kilka rodzajów, które mają szczególnie dobry wpływ na nasz organizm. Należą do nich na pewno orzechy włoskie – w końcu nie bez powodu przypominają one ludzki mózg. Wspomagają one bowiem jego pracę, poprawiają koncentrację oraz pamięć. Dodatkowo, zawierają także witaminy z grupy B, magnez, wapń oraz przeciwutleniacze.

W porównaniu z innymi orzechami zawierają też o wiele więcej ważnych dla nas kwasów tłuszczowych. Nic więc dziwnego, że sięgamy najczęściej właśnie po nie. Orzechy laskowe także są jednak bogate w wartościowe składniki. Mają one bardzo dużo witamy E, która należy do antyoksydantów.

Usuwa ona z organizmu wolne rodniki, opóźniając tym procesy starzenia. Ponadto orzechy laskowe zawierają spore ilości błonnika, są także źródłem innych cennych minerałów takich jak chociażby fosfor, wapń, magnez czy cynk.