Czy zdrowsze są pomidory koktajlowe czy zwykłe

Owoce i warzywa powinny stanowić duży procent spożywanych przez nas codziennie posiłków. Dostarczają one bowiem niezbędne witaminy oraz składniki odżywcze. Szczególnie chętnie są one eksploatowane przez osoby będące na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej. Jako że osoby te rezygnują ze spożywania mięsa oraz produktów odzwierzęcych, muszą czymś te braki uzupełniać. Idealnie nadają się do tego właśnie produkty roślinne – będące na bazie zbóż, także warzywa, owoce, czy rośliny strączkowe. Są one niezbędnym źródłem cennego białka oraz węglowodanów. Dzięki nim możliwa jest rezygnacja z mięsa i brak jakichkolwiek negatywnych skutków ubocznych. Wręcz przeciwnie, mówi się że to właśnie porzucając dietę bogatą w mięso jest się o wiele bardziej zdrowszym. Z tego też powodu coraz więcej osób postanawia przejść na wegetarianizm, a ci bardziej radykalni na weganizm.

Jakie pomidory wybrać najlepiej?

Pośród wszystkich warzyw największą popularność trzeba oddać oczywiście pomidorom.

Są one podstawą wielu produktów oraz potraw, które są przez nas spożywane. Znajdziemy je w sprzedawanych w sklepach sokach, przecierach, koncentratach, czy też gotowych sosach. Stanowią one składnik zup, sałatek, kanapek oraz chociażby potraw z ryżu. Warto wspomnieć, że bogate są w takie składniki mineralne jak potas, sód i magnez. Na ich popularność wpływa także liczba odmian, jednak zasadniczo najczęściej spożywamy albo gruntowe albo koktajlowe. Koktajlowe charakteryzuje niezwykle bogaty smak i zapach. Można je serwować w sałatkach lub jako przekąskę, sprawdzają się też w roli dekoracyjnej innych dań. Zawierają całą gamę witamin: C, E, PP i K, a dodatkowo mikroelementy takie jak żelazo czy też kobalt. Pomidory gruntowe, zwane również zwyczajnymi są zdecydowanie bardziej popularne i eksploatowane. Swój kolor zawdzięczają likopenowi.

Jest to przeciwutleniacz, który zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy, zawału serca, a także nowotworów.