Czy bakalie są kaloryczne

Zazwyczaj serwowane przez nas ciasta i wypieki mają jakieś dodatkowe niespodzianki. Mogą nimi być przykładowo owoce, których wybór często narzuca nam pora roku. Oprócz nich często stosuje się także rodzynki, bakalie oraz orzechy. To właśnie dzięki tym ekstra składnikom ciasta zyskują wymiar fit. Owoce dostarczają nam bowiem naturalne cukry, a rodzynki dużą dawkę potasu.

Orzechy z kolei bogate są w magnez i żelazo, a są to niestety wartości mineralne, których często brakuje w naszym codziennym odżywianiu. Jeśli zaś idzie o bakalie bogate są one w błonnik, witaminę E czy chociażby kwas foliowy. Widzimy zatem, że uzupełnianie naszych wypieków o wyżej wymienione dodatki ma same pozytywne strony. Czerpiemy z nich bowiem wiele korzyści nie tylko związanych ze smakiem, ale i również naszym zdrowiem. Ponadto często pełnią one także rolę dekoracyjną, dzięki czemu ciasto smakuje, ale i wygląda bardzo apetycznie.

Dlaczego warto włączyć bakalie do diety?

Bakalie to suszone owoce, które najczęściej stosuje się obecnie w cukiernictwie. Mogą one być w całości, ale i również w płatkach lub pokruszone. Zaliczamy do nich chociażby migdały, suszone daktyle, figi, śliwki, morele, czy też kandyzowaną skórkę pomarańczową i cytrynową. Warto wiedzieć, że wszystkie z nich zawierają wiele cennych wartości odżywczych, dlatego tak ważne jest włączanie ich do naszej diety. Jednakże, jeśli odchudzamy się to nie zawsze będzie to dobrym pomysłem.

Bakalie są bowiem w głównej mierze bardzo kaloryczne. Do tych zawierających najwięcej można zaliczyć głównie orzechy: laskowe, włoskie, ziemne, a także nerkowca. Jednakże są również bakalie, które nie zawierają aż tylu kalorii – na ich czele są oczywiście suszone śliwki. Oprócz nich możemy spokojnie zjeść także suszone figi oraz rodzynki. Dzięki temu będziemy mogli trzymać się naszej diety, a także dostarczyć swojemu organizmowi bardzo cenne składniki.